Övning ger

Min mamma berättade för mig hur hon alltid klarat sig på nya jobb. Hon tänkte bara att det inte gör något att man inte är grym på vad man gör direkt, bara man tror på att man kommer bli det. Jag kan inte än men jag kommer att lära mig liksom. Det kanske låter asenkelt och fucking obvious men tror att många låter sig själva påverkas av att de inte var perfekta den där första gången. Idag på restaurangen gjorde jag mojito för första gången, både jag och han som visade mig tyckte den smakade bra, men kunden kom snabbt tillbaka med den och ett bittert léende utan att säga ett ord. Precis som att han trodde att vi visste att den verkligen inte var bra. Hade mortlat myntan en gång för mycket märkte vi sen för då blir den besk.
 
MEN tack vare det mamma sa för ett par veckor sedan var detta inte ens jobbigt för mig för jag visste att jag kunde lära mig liksom. Skrattade mest åt det där stumma leendet efteråt, för jag vet själv hur en äcklig drink smakar. Nästa beställning på mojito gjorde jag ändå utan tvekan, och den blev felfri, och most likely kommer nästa att bli asgod.
 
 
 
 
För övrigt min absoluta favoritdrink

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0