Årssumé del 6

 
November börjades i Berlin med en ordentlig Halloweenutgång. Vi hade sammanlagt 4 kvällar och 5 dagar och det var en resa jag aldrig kommer glömma. Första dagen gjorde vi manikyr och shoppade på stan, vi både i en jättefin del av staden. På kvällen gick vi till ett ställe som vi hade blivit tipsade om, Matrix, 3 fyllda dansgolv, sjukt bra musik, billig alkohol och härliga människor. De flesta från norden som kommit till Berlin festade här! Vi hade en förvånansvärt bra första kväll i våra svarta klänningar och röda läppar. Dagen efter var det pasta, starbucks och prova balklänningar för skojs skull på schemat. På kvällen åkte vi till TV-tornet, en restaurang många hundra meter upp i luften som roterar så att man ser hela stan! Åt den godaste raviolin någonsin. Efter det gick vi till en klubb i närheten men vi hamnade på ett 16+ ställe. Kände mig typ som en cougar och det luktade svett precis som på ett Sandradisco som man gick på i sjuan typ haha. För ett säkert kort så tog vi direkt en Taxi till Matrix igen! Där hängde vi med några svenskar som vi träffade och helt plötsligt såg jag en tjej jag kände igen! Det var min bästa kompis från att jag föddes till att vi gled ifrån varandra när jag flyttade från Emmaboda! HAde inte sett henne på kasnke 4 år och nu sågs vi i Berlin! Helt sjukt. Träffade en asrolig dansk också som jag aldrig heller kommer glömma.
 
Dagen efter hoppade vi på tunnelbanan och åkte till ett slumpvalt ställe. Där hittade vi en mysig spansk pub/restaurang och tog en Mojito. Ni som känner Alva blir inte förvånade av att hon beställde in mer och mer utan att säga till mig haha. De två personer som Alva kände sen innnan i Berlin råkade vara på samma ställe så de satte sig med oss och helt plötsligt var jag och alva, ofräscha och osminkade, rikigt fulla på eftermiddagen. Det var en utmaning att köpa mat, ta sig hem med tunnelbanan för att sedan hoppa i duschen och sminka oss, men det gick, och kul hade vi. Denna kvällen var det halloween och vi mötte upp de två vi kände i Berlin igen och åkte till ett ställe. Det var helt stört. Det var ungefär som att köa till Avicii i globen, så packat var det. När man väl kom in så var det som en liten by med flera hus och 9 olika dansgolv med läskiga utklädda människor överallt. Det var mer än vad jag hade förväntat mig!
 
Dagen efter gick vi på Zoo och lyckades övertala Alva om att gå ut en kväll till. Runt 00 åt vi pizza på en restaurang och gick runt i vårt område och hamnade på ett ställe som hette Puro. Vi kom precis innan det bildades värsta kön och lyckades därför komma in trots att vi bara var 18. Vi fick gratis Halloweensminkning på plats och gratis drinkar till och med. Sedan blev man ledd till en hiss som åkte upp till högsta våningen där det var en SkyBar. Riktigt fint ställe, för fint för mig egentligen haha, såg senare på FaceBook att både Beyonce och Lady GaGa hade varit där?!?!?!?! (Ite samtidigt som vi) Jag var lite besviken över att de flesta var mogna och vuxna, men vi tog några drinkar ändå. När vi sen gick på toa så såg vi att ett annat dansgolv var igång med folk i vår ålder och jag bara yes. Hade en sjukt rolig kväll där med med riktigt bra musik och snygga killar överallt haha, mådde bra. Dagen efter var vi ganska slut och vi åkte hem minst sagt nöjda.
 
Resten av November var stenhårt plugg, jobb, och arbete på Cheerleadningnumret. Och det blev så bra, känskan efter var obeskrivlig. Sista skolrugbyn var så sjukt nervös stressig och rolig. 
 
 
December började med The Great Gatby-festen. Wow, undrar om det går att ha en misslyckad fest med dessa människor. Visst att det kaosade, men hade så kul ändå igen. Dagen efter åkte jag och familjen till Florida för Date With Destiny. Kan fortfarande inte fatta att jag har fått uppleva det, är så blessed. Efter det hade vi en veckas semester tillsammans och att komma hem var nästan lika underbart. Julafton med älskade, juldagen med älskade, jobb och jobb och så nyår med älskade. Hade ett perfekt tolvslag. Vi hade väntat på bussen till festen i 20 min men Matilda kom och hämtade oss och klockan blev 12 i bilen och när vi kom fram så var hon fortfarande 12 och där stod alla min vänner som jag saknat så myckt och sköt raketer och skrek och kysstes och då bara flög jag! Kan ha varit jobbig men så blir det när man är glad. Vilket jävla år, vilket jävla liv, vilken jävla tur.
 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0