Årssumé del 3

 
Maj började med valborg med alla närmsta vänner i en stuga på öland hos Tove. Trots att allas bekvämlighet gjorde så att nästan alla blev svinigt fulla så tyckte jag att det var riktigt kul det med hahah!! Annika hade en asnajs hemmafest på sin födelsedag och dagen efter det så hade GG en fest med anitka Grekland som tema. Folk sa att det var för mycket tjejer på festen, men ännu en gång har jag bara haft skitkul. Började jobba på ännu ett nytt jobb i korvkiosken på Guldfågeln Arena, riktigt kul faktiskt! Sprang väldigt mycket på kvällarna.
 
En fredag i maj så kom GG med hattar i matsalen och så kom vi på att det var deras årliga resa till Köpenhamn som var på gång. Jag och Annika blev fruktansvärt avundssjuka och drog skämt om att vi skulle hänga med. Det slutade med att vi satt på tåget 2 timmar senare med en väska med pengar, smink och matteböcker till resan. Vi åkte alltså dit i smyg på tåget efter, men vi ville inte stöta på dem för att de skulle tycka att vi var jobbiga då haha. Vi hamnade på en underbar kulle i eftermiddagssolen och drack cider med avslappnade danskar och var sedan ute till 4 eller 5 då vi gick en omväg på två timmar i platta ballerinaskor för att se soluppgången och sedan ta tåget hem klockan 7 på morgonen. Älskar människor som vill göra sånna saker.
 
Jag började hänga mycket i stugan och pluggade inför alla ångestfyllda prov/solade och badade i poolen. Sedan var det pubrunda för treorna som vi i kåren var med att anordna. Jävlar var kul det var att få supa ner de älskade människor som gjort ens gymnasietid till en fest, även sorligt för att de snart skule lämna oss och ta studenten. Ett par dagar efter var det en sektionssittning, med tema Masquerade ball, utomhus på tingby! Folk var inte taggade pga så många fester innan och efter, men ännu en gång hade jag en asbra kväll, det handlar om att inte ha några förväntningar! Ett par dagar efter det satt jag på Gröna stugan med min fina familj och min brors flickvän som jag inte hade träffat då, någon timme senare blev jag meddragen till Chokladsektionens fest även den i tingby och även då hade jag askul, jag som bara skulle vara där en timme och ta det lugnt blev sist kvar med Tu och Irma! Dagen efter firade vi Alva som även det var skitkul! En riktig festmånad med andra ord.
 
 
I både Maj och Juni bodde jag i princip hos Annika. Pluggade där, sov där och chillade där. Det var nära till jobbet och nära till skolan osv. Var och fortfarande är beroende av den tjejen. Hon ger mig lugn samtidigt som nyfikenhet samtidigt som vi har jävligt kul. Känns som att det var menat att vi skulle träffa varandra liksom. Månaden började med en vacker bal på slottet och Strand där vi i kåren fick sitta med, och även där hade jag riktigt kul. Det var här någonstans som jag började bli nära kompis med Edvin som är en utav mina bästisar idag. Ett par dagar efter var det den sista BH/GG-festen för det läsåret på vår hemliga kulle med partytält och generator. Vi grillade marschmellows och BHs nya ordförande Tu kröntes!!! Även den kvällen var riktigt kul och slutade med att vi fem pers gick hem till Annika och skrattade åt något omoget som Edvin sagt. Dagen efter kom livets bakfylla då jag och medtvingade Bonde var funktionärer för något med kåren att göra.
 
Dagen efter det var det ett av årets största evenemang för kåren, Extasen. En heldag där alla säljer vår underbart roliga skoltidning,leker andra lekar som såprugby, och det avslutades med en fest på kvällen i tema Full Moon Party. Riktigt rolig dag och kväll det med, förstår inte hur jag lyckas ha kul varenda jävla gång. Många stranddagar och våldgästningar hos Annika. Edvin hämtade upp oss då och då för äventyr och kalkbrottet vid Grönhögen blev en favorit. Snart var det student, vilket är en dag/kväll som jag ärligt sätter på top5 listan för roligaste stunderna på hela året. Visst var det stressigt att arrangera allt på dagen, men det var ren lycka att få se våra 95or springa ut och gråta av glädje. Att sedan hyra skolans byggbuss och sedan turnera runt på typ 12 studentskivor var och få mat och alkohol överallt (svinig tradition av kåren) var så otroligt jävla roligt. Det avslutades hos mister Källén vilket även det var symboliskt med tanke på alla hemmafester han haft under gymnasietiden.
 
Sedan var det dags för oss att ta sommarlov, traditionell storfrulle med tjejerna, och en början på ett fantastiskt sommarlov. Det hela började med Kalles födelsedagsfest då vi tjejerna förfestade i Tus båt, då levde jag verkligen. Mitt nya jobb var som servitris på strandrestaurangen Sinus i Köpingsvik, där jag växt upp varje sommar i hela mitt liv, så jag var minst sagt förväntansfull. Och shit vad kul det har varit, jobbakompisarna, personalfesterna och har märkt hur roligt det är att servera på bröllop! När jag inte jobbade hängde jag mycket med Annika, Edvin, Mohammed, Adam, Jakob, Bonde, Gustaf med flera. Personer som jag kännt lite halvt men nu börjat tycka om så mycket att va med. Midsommar var också en utav årets bästa kvällar. Ett hus långt bort hos Tilda med studsmatta, hängmatta, bondgård med hästar och alla människor jag älskar och lekar och jordgubbar och nubbe. För jävla bra midsommar. I samband med att Per kom hem från sitt utbytesår så började jag lipa regelbundet över Annikas och Marias kommande utbytes år. Tog vara på tiden med dem. En idyllisk kärleksfull eventfull månad slutade med inget mindre än min favoritplats, BRÅVALLA FESTIVAL. Fy fan i hela helvete vad sjukt jävla underbart det var. Åkte med Maria, Annika, Klara och Tilda, men träffade många fler kalmariter där. Både på campingområdet och i moshpitsen. Kommer alltid komma ihåg det där. En annan top5 natt hamnar där då jag och Annika gick runt på området hela natten och skrattade åt/med människorna där. 

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0