Wonder Powder

Fick en fin kommentar förra veckan: Hej, du har så sjukt fin hy på dina bilder, vad använder du för produkter och vad använder du för smink? :) Älskar din blogg! från anonym, och kände mest palla..(tack förresten♥) men sen fick jag en till:  Kan inte du visa hur du sminkar dig som på näst sista bilden? Jättefint!! från Elsa, tack Elsa! Så tänkte att jag kunde lägga några minuter på det varför inte liksom.
 
Tyvärr har jag inga tips på produkter för huden för jag använder inga, men kan visa hur jag lägger min bas för det verkar vara det som ni är intresserade av! :)
 
Okej, förebild, pale as a motherfucker.
 
  • Först fuktar jag min hud med en vanlig BB cream, finns hos typ alla sminkmärken tror inte att det spelar någon större roll.
  • Concealer för påsar under ögonen så gott det går haha:( , eller för finnar (wäh hatar det ordet, känner mig som en skolsköterska när jag skriver om era finnar) om det behövs. Mitt tips är att inte täcka småprickar för de går över snabbare om de får andas istället.
  • Sedan tar jag ett ganska täckande puder i hela ansiktet.
  • Solpuder under käkbenen och på sidorna av pannan, man ramar in ansiktet liksom.
  • Sedan kommer jag till punkten som jag tror var anledningen till att ni kommenterade. Har ett asbra skimrande puder som jag tar längst upp på käkbenen, under ögonbrynen, i mitten av pannan och på näsan. Tar man bara liiite liiite på dessa områden så ser det ut som att man skiner typ.
 
Aop ni ser ju på kindbenet och näsan. Kommer ihåg när jag hade det första gången och Annika ba "Vad har du för nytt puder???" så det gör verkligen skillnad! 
 
Såhär ser det ut, kommer från Make Up Store. Fråga efter deras "Wonder Powder" och om ni vill ha samma ton som mig så är det "Gobi". Det kostade antingen 275 eller 375 kommer inte ihåg, men tyckte att det var värt. Man behöver ju ändå så lite varje gång. Shit vilket seriöst inlägg, nu ska jag käka macka och kolla på New Girl, peace.

Kommentarer
Postat av: Elsa

Kan du inte visa produkterna också? Har bb-creams osv men de funkar typ inte... Det räcker ju med bilder :) Tack för att du gjorde ett inlägg om din bas btw!

2014-09-25 @ 20:08:28
Postat av: Anonym

Skulle du kunna visa produkterna också? Speciellt bb-creamen och concealern. Har letat efter både och en längre tid men hittar aldrig något som funkar..

2014-09-26 @ 17:43:30

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0