RYKTEN

Ska va lite hatisk nu. Eller rättare sagt arg. Jag förstår om en kille, som dessutom har brist på empati, kallar tjejer för vidriga saker som lösa eller slampiga osv. De kommer liksom aldrig förstå ändå. Men jag blir så jävla arg när tjejer gör det för vi om några vet ju hur hur det känns. Tjejer som antingen sprider påhittade saker, eller hetsar runt och berättar för alla när de har hört något saftigt om någon annan brud, gör mig arg. Jag har övat på att varje gång tänka "Det behöver inte ens vara sant" när jag hör sånt skvaller. Och om det nu är sant så mår denna person säkert redan jättedåligt över det som hänt. Och om personen inte mår dåligt över det så låt det bara vara ändå. Låt henne leva sitt liv, man behöver faktiskt inte berätta det för fler hur saftigt det än är för den enda anledningen till att ni är sugna på att sprida det är för att ni innerst inne vet att det är det sista som denna tjejen vill. Ni vet att denna tjejen ligger hemma med ångest och ber till Gud att inga får reda på det.
 
Tjejer som sprider rykten tycker synd om sig själv och vill att någon annan också ska göra det. Tjejer som sprider saftiga hemligheter tänker inte på att det kanske är påhitt kommer från någon osäker skitunge som jag nämnde i förra meningen. Du vet kanske inte hur det känns att höra att man har haft sex med en person när man fortfarande är oskuld, eller att höra att man är slampig när man egentligen bara var kär. Men du förstår säkert hur jävla ont det skulle göra om det handlade om dig själv. Jag har lärt mig att skratta när jag hör påhittade saker om mig själv och jag vet om att det viktigaste är att veta själv vad som är sant. Jag hör sånt skit om andra, inte ofta men ibland, och tycker så fruktasnvärt synd om dessa tjejer. Men jag tycker ännu mer synd om de som sprider skiten för det betyder att de behöver få killar att tycka illa om dessa "slampor" eftersom de själva inte får någon uppmärksamhet.  Låt det va, förhoppningsvis har du roligare saker att prata om med dina vänner.
 
 
Syftet med det här inlägget var dels för att få de som snackar att tänka till, men folk kommer alltid att snacka, så ville helst nå ut till de som det går rykten om och få er att förstå att det inte är värt att vara ledsen över något som egentligen inte rör dig. Nu ska jag äta lasagne.
 

Kommentarer
Postat av: Stepney Green

Fantastiskt inlägg. Mindre hat, mer kärlek.
TACK!

2015-01-24 @ 02:57:03
Postat av: Stepney Green

Fantastiskt inlägg. Mindre hat, mer kärlek.
TACK!

2015-01-24 @ 03:00:44
Postat av: Frida

PREACH sister

2015-01-25 @ 14:17:48

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0