Årssumé del 4

 
 
 
I Juli jobbade jag väldigt mycket på restaurangen och tjänade ihop mina stålar! När Adam fyllde år hade han en riktigt fet trdgårdsfest i den finaste mest drömlika trädgården jag har varit i. Partytält, rislampor, gungbräda, hästhage, växthus, vin och mycket mer mys. Skitkul fest och dagen efter kom till att också hamna på top 5. Hade världens roligaste bakisdag i fotöljer i skuggan med Annika och de gäng som jag tidigare nämnt. Tror vi satt i de där fotöljerna från morgon till eftermiddag och bara skrattade åt allt och inget. Efter det åt vi pizza och åkte till Grönhögen med jordgubbar, engångsgrill, korv, och Annikas egen hennafärg. Den dagen är lätt en utav årets höjdpunkter. Annars när jag var ledig så gick jag ut och åt med vänner. Var mycket i stugan med tanke på att det var 5 min från jobbet. var på någon hemmafest i min röda klänning igen. Serverade på fler bröllop. Grillade med hela 96-gänget i stugan. Åkte till Annikas stuga med Edvins husbil. Hängde med småkusiner. Efter ett tag kände jag att jag ville komma iväg och hade ett gäng lediga dagar. Då åkte jag och Alva direkt till Malmö och levde livet på stan och stranden och i parker med våra china boxes. På kvällen åkte vi över till Köpenhamn och hade en riktigt najs och somrig utekväll, älskar den staden. Dagen efter det tog jag tåget hem och blev upphämtad runt 7 av Edvin som körde mig Annika och Lockman till Emmabodafestivalen där vi var de två senaste dagarna på veckan. Vilken jävla festival det var då. Det var en helt annan grej med festival i skogen, älskade det. Människorna var lite sjukare(på ett bra sätt) och dagarna var mycket varmare. Levde verkligen livet. Dagen efter det så var jag självklart sjukt sliten, men då firade vi Tove med after beach på Strand, sedan skyndade jag mig till köpingsvik för en sista personalfest på Sinus med underbar mat, brännboll, dans och öl. Sedan drog vi tillbaka till Strand för en sjukt rolig kväll. Kändes så skumt men kul att ena dagen vakna lerig i ett tält och andra dagen sitta i en vit lädersoffa och dricka champagne. Dagen efter det hade jag ett 14 timmars pass, det var nog top 5 sämsta dagarna detta året, men det får man ta. Var riktigt osugen på fest och om tre dagar väntade en festresa till Ayia Napa...
  
 
Augusti började som sagt med Ayia Napa. Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer än att jag älskar mitt jävla liv. Att jag har möjligheten till at tmed dessa vänner åka till detta ställe och uppleva de sakerna vi fick och träffa de människorna vi fick och ha så svinigt äkta jävla roligt. Jag är kär i ungdomen. Direkt när vi kom hem så hade Tu sin födelsedagsfest, även den helt underbar. Någon dag efter det så var det avskedsfest för Annika, Maria och Alexander. Dagen då vi sa hejdå till dem på centralen hamnar på top5 värsta utan tvekan. Kårarbetet kom igång och strax efter det började även skolan. Dock levde jag fortfarande på sommarlovstänket då jag första helgen på fredagen var på kräftskiva hos Carl med gamla festgänget, vi lyckas alltid fira alla högtider tillsammans. Hade askul där också kommer jag på nu. Dagen efter ådde jag skit med vid 1 var väskan packad och jag, Klara, Lockman och Tilda var påväg till Göteborg! Vi fixade oss på friskis och svettis, gick ut och åt finmiddag, förfestade i bilen, gick ut på kvällen och lyckades hitta en säker sovplats och gick runt och mådde dåligt i stan innan de var körklara. Fan vad kul det också var. Efter den vintern våren och sommaren kan ni tänka er att jag var sliten, ett kärl i mitt öga hade spräckts pga för mycket alkohol och då sa jag näe inge mer alkohol på en månad. Och jag höll det!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0