Skäms inte över att vara girig

Jag tycker inte att man ska skämmas över att vara girig. Jag är supergirig. Jag vill alltid göra nya saker. Jag ska inte åka på festival eller på en resa, jag ska åka på båda. Och det ska inte bara vara en festival, eller bara en resa, utan flera, det ska vara allt. Jag vill inte missa något och jag vill åka överallt. Jag kan liksom inte tänka "Men nu fick jag åka dit, då ska jag vara nöjd med det och spara mina pengar". Nej varför ska jag göra det när jag kan ha sådär sjukt kul igen någon annan stans. Det finns inget bättre. Visst har jag inte råd med mycket kläder när jag väl är hemma i kalmar, men känner inte att det ens kan jämföras med reslyckan.
 
 
Jag vill ha en sjukt kul gymnasietid samtidigt som att jag vill gå ut med killer grades. Jag sökte till för många sektioner när jag började i gymnasiet för att jag ville vara en del av dem, och det är jag så glad över idag. Jag testade rugbyn, men när det inte var min grej så var jag med och startade cheerleadingen till rugbyn istället. Det är inget negativt att sträva, och man kan visst få allt man vill, bara man gör något åt det. Jag skulle inte klara av att sitta tyst och tänka något annat än just det. Nu menar jag inte att man ska ta det andra har, inte alls, man hittar sina egna lyckopiller.
 
Jag vill vara au pair samtidigt som jag vill flytta till Australien, samtidigt som jag vill plugga i NY och samtidigt som jag vill jobba i London eller Norge. Jag vill bli superframgångsrik i framtiden samtidigt som att jag vill ha ett chill jobb som jag kan sköta från hela världen. Jag vill ha en fit kropp samtidigt som att jag vill äta asgod mat och godis och chips osv, men det dilemmat har jag inte riktigt löst än. Jag vill bo i en lägenhet i en storstad som luktar bensin samtidigt som att jag vill bo vid havet och stranden samtidigt som jag vill bo på en bondgård med världens största trädgård med alla sorters blommor. Jag vill ha en man som är asrolig och jag vill ha barn. Alla vill ju mycket, men alla kan inte erkänna det. Det är viktigt att vilja mycket, att känna att man förtjänar det, och det är helt underbart att få leva precis som man vill, för så länge jag är ung så kommer jag aldrig nöja mig. Så var inte rädd för att drömma stort, var inte rädd för att kämpa och lova att inte sluta förrän du är nöjd. Skäms inte över att vara girig, det är ditt liv liksom.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Underbar inställning! Att höja sin standard, att säga yes, yes, yeees! Prova, testa, gör om, gör rätt! Och att se ev misslyckanden som vägen till lycka! Att gå utanför komfortzonen. Livet är en underbar resa, ett fantastiskt äventyr.... Om man vill :) Love you <3

2014-09-13 @ 22:24:26

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0