Mina sommardagar

Nu var det jävligt längesen jag bloggade. Om jag ska vara ärlig så minns jag knappt när jag sist tog fram datorn. Har iallafall haft det helt jävla underbart och har hunnit med så mycket. Förrförra fredagen, då jag sist bloggade, åkte jag in till stan för att träffa vänner efter dagars jobb. Då gick jag, Klara, Maria, Tove och Annika ut och tog en svindyr drink, eller två. Dagen efter var lite mer kämpig då jag skulle jobba mellan 12:00 och 01:00.
 
Jag serverade på ett helt otroligt vackert bröllop, det var verkligen idylliskt, tillsammans med flera härliga människor så tiden gick ändå snabbt. På söndagen var jag LEDIG och låg på stranden i köpingsvik med en gäng tjejer. Åt glass och åkte vattenrutchkanan och såg in på resturangen hur mina kollegor svettades hehe.
 
På kvällen kom mina underbara vänner och vi grillade asgod mat, även ost och kex och smores. Öl och jacuzzi inkluderat såklart.
 
 
Dagen efter jobbade jag till 16:00, kom igång med löpandet igen hade reunion med Annika och Edvin som jag inte hade sett på jättelänge. Ovanligt länge för världens bästa trio. Vi åt SÅ god mat, paj, popcorn, hoppade i höet, plockade bär, satt i deras träkoja och morgonen efter fick jag skjuts tillbaka till köpingsvik i Edvins feta husbil.
 
 
Kvällen efter var jag barnvakt åt mina fyra underbara småkusiner, man kan verkligen inte ha tråkigt med dem. Även onsdagen innebar jobb och efter det plåtade Jessica, min farbrors fru som är fotograf, mig för skojs skull som hon gör varje sommar. Jag kan visa er bilderna senare. Samma kväll var jag på Timbuktu med Annika, trodde aldrig att vi skulle få se honom tillsammans igen, speciellt inte eftersom hon mailade hans manager och bad om att han skulle komma till bråvalla och fick ett nej haha!
 
 
På torsdagen jobbade jag i kalmar och fick sluta tidigt så jag och Alva åkte direkt till Malmö. Vi har fått bo där innan hos hennes mammas kompis och hon är så sjukt snäll. Vi gick på stan och jag hittade asnajs kap. Vi köpte även crepes på en matmarknad och fick vara med i en intervjuv om det, det blev lite stelt eftersom det inte finns så mycket att säga om pannkakor och efteråt fick vi reda på att det skulle visas på tv4 hahaha. Vi satte oss i parken och åt China Box och det var så jävla VARMT. Det kändes nästan tropiskt, och jag kommer ihåg att i det ögonblicket älskade jag verkligen allt.
 
 
På kvällen åkte vi in till Köpenhamn och hade en sjukt rolig utgång. Först tog vi ett glas vin i nyhamn, sedan gick vi vidare till en bar som vi varit på innan som heter Kant, rekommenderar starkt, och efter det lyckades vi hitta en asfet klubb av en slump! Eller vi hoppade i en cykeltaxi som några svenskar betalade och det stället vi kom till var så najs, kändes nästan tropiskt. Danskar är ju rätt snygga med va.
 
 
Dagen efter hade vi en välbehövd dag på stranden med äkta bakismat.
 
 
Sedan tog jag tåget hem och runt 20:00 var jag, Annika, Klara och Edvin på plats på Emmabodafestivalen. Blev positivt förvånad av hur mycket jag älskar den festivalen nu. Den är bättre än bråvalla, ja jag sa det, och vi var bara där i två dagar. Det var underbart att se så många från kalmar där och hade så sjukt kul vart vi än gick. Det var så skönt att få grisa lite, och varmt var det, jag kunde inte ens ha tröja på dagen!! Har träffat så jävla roliga och konstiga och härliga och snygga människor, hade träningsvärk i magen pga skratt, ska lätt gå hela veckan nästa år. Däremot kan man inte jämföra med spelningarna eller mosh-pitsen på bråvalla det går inte.
 
 
På söndagen var det ingen vila utan direkt till Strand i Borgholm after Beach för att ta en första drink med Tove som fyllde 18!! Hon förtjänade verkligen det bästa vilket hon fick. Vid 19:00 åkte jag till Köpingsvik för "Sinusgalan". Alltså personalfest med otroligt god mat och mycket dans och alkhol. Shit vilket jävla gäng jag har jobbat med i sommar, längtar redan till nästa! Sedan när vi åkte tillbaka till Borgholm och gick ut så kändes det konstigt men kul att sitta i en vit lädersoffa och dricka champagne när man kvällen innan hade lera i ansiktet och knuffades runt i svettlukten av Panda da Panda. Underbara liv. Efter det hade jag mitt livs jobbigaste jobbpass mellan 10:00 och 22:00, men det var bara att bita ihop.
 
 
Det är det jag har gjort, så ni kanske förstår om jag inte har hunnit ta upp datorn. Idag har jag lyckats vila vid poolen och imorgon ska jag packa och inhandla allt för klockan 16:00 bär det av till Ayia Napa med de jag älskar. Det känns nästan för bra för att vara sant, hoppas att ni också har en grym sommar.♥

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0