Lucia imorgon

Lucia är bäst, eller nästnäst bäst efter julafton och nyår i december. Dock har jag haft det lite svårt för att ta lucia seriöst. Kommer nog aldrig glömma när jag och maria förstörde ett helt luciatåg 2010. Kommer inte ihåg varför men vi började skratta och kunde inte sluta, och även fast vi försökte hålla in det så gott som möjligt och fortstta sjunga så började musikläraren spela fel och bad oss mitt i en låt att gå ut bakvägen. Vi tyckte det var kul iallafall, raden längst bak också har jag för mig. Någon annan gång var det någon som snubblade på isen och börjae blöda och efter jag var lucia i nian så tog det en jävla tid att få ur stearinet ur håret.
 
Men ändå, så mysigt på morgonen när man är gosigt trött med fin (hoppas de sjunger fint i år också) sång, tända ljus och lussebullar. Har tänkt på det med december, det är fan lussebullar överallt, i alla hörn, men det är ju bara bra.
 
Kalmarsalen 2011

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0